
Vízesés
Régi Képtár
Anyag, technika | olaj, diófa |
---|---|
Méret | 68,2 × 59 cm |
Leltári szám | 123 |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
Francia és flamand hatások ötvöződnek a Madonna a tintatartóval vagy az Író Madonna címen is ismert táblaképen. A kompozíciós típus a burgundi művészetben alakulhatott ki, André Beauneveu tevékenysége nyomán. Ennek a változatnak és egy Berlinben lévő, angyalok nélküli példánynak a közvetlen előzménye azonban feltehetőleg Conrad von Soest (működött Dortmundban, 1394–1420 között) egy elveszett műve volt. Ikonográfiailag összefügg az író Jézus-gyermek ábrázolásával, mely egyrészt a tanító Krisztus jelképe, másrészt Máriának az írástudókat és költőket védelmező szerepére emlékeztet. A bájos zenélő angyalok Máriának, mint az ég királynőjének a kísérői, de az intim hangulatú Szűzanya és a gyermek kompozícióknak is gyakori szereplői.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.